Za co warto docenić migdały

Migdały są uważane za orzechy, choć tak naprawdę nimi nie są. Są to bowiem nasiona migdałowca. Wiele osób docenia je ze względu na subtelny smak i możliwość wszechstronnego wykorzystania. Okazuje się jednak, że migdały warto docenić przede wszystkich za właściwości prozdrowotne. Dobrze byłoby więc dowiedzieć się, jak działają one na nasz organizm. 

Jakie są właściwości migdałów?

Migdały wykazują naprawdę bardzo korzystny wpływ na stan ludzkiego organizmu. Wszystko to ze względu na zawartość cennych witamin oraz składników mineralnych. Mowa tu chociażby o witaminach E oraz A. W migdałach nie brak jest także sporej ilości witamin z grupy B, takich jak chociażby witamina B2. Są one przydatne szczególnie dla naszego układu nerwowego. Nasiona migdałowca stanowią także pokaźną skarbnicę cennego białka i nienasyconych tłuszczy. Dzięki temu, wspierają naturalną odporność i zmniejszają ryzyko sezonowych infekcji. Migdały dobrze byłoby docenić także ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego, cynku oraz magnezu. Pierwiastki te są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania całego naszego organizmu. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że migdały wymagają systematycznego spożywania. Tylko wówczas pozytywnie wpłyną one na stan naszego zdrowia. 

Do czego można wykorzystać migdały?

Migdały można wykorzystać w swojej kuchni na naprawdę wiele różnego rodzaju sposobów. Przede wszystkim, będą one świetnym dodatkiem do jogurtu, koktajlu czy porannej porcji owsianki. Można wykorzystać je także jako bazę ciast i ciasteczek. Doskonale sprawdzą się też jako samodzielna przekąska. W połączeniu z ulubionym owocem będą wspaniałą propozycją na drugie śniadanie. Migdały mogą nam także posłużyć jako składnik pesto bazyliowego. Nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby z migdałów przygotować także mleko roślinne. Będzie ono idealne dla wegan oraz dla osób, które źle reagują na produkty bazujące na tradycyjnym mleku zwierzęcym.