Właściwości migdałów i ich wpływ na zdrowie

Raczej wszyscy przekonani są, że Migdały, ten i wiele innych produktów wysokiej jakości w sklepie internetowym warto wprowadzić do swojej diety. Jakie posiadają składniki odżywcze i jak mogą przyczynić się do naszego zdrowia? Jak można je wprowadzić do swojej diety?

Wartości odżywcze migdałów

Migdały wyróżniają się swoim bogactwem wartości odżywczych. Gdyby wymienić niektóre ze składników, które posiadają, to znajdziemy w nich m.in.:

– kwas foliowy;

– witaminy z grupy B;

– witamina E;

– jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe;

– błonnik;

– cynk.

Migdały mają w sobie sporo białka, co powoduje, że szybko można się nimi nasycić. Dzięki temu są polecane w dietach (mimo swojej dość wysokiej kaloryczności wynoszącej 580 kcal na 100 g migdałów).

Migdały – korzyści dla zdrowia

Dzięki regularnemu spożywaniu migdałów można obniżyć ryzyko cukrzycy oraz poziom złego cholesterolu. Zobojętniają one kwasy żołądkowe i redukują zgagę. Ta właściwość może się szczególnie przydać kobietom ciężarnym. Dodatkowo na prawidłowy rozwój dziecka ma wpływ zawarty w migdałach kwas foliowy. Dodatkowo migdały zmniejszają stany zapalne w organizmie. Wspierają pracę serca i układu sercowo-naczyniowego. Są polecane w trakcie leczenia zapalenia gardła i suchego kaszlu. Witamina B2 i cynk pomagają zbudować odporność. Nie ma więc wątpliwości, że warto jeść migdały.

Przepisy z migdałami

Migdały można wsypać do miski i chrupać przed telewizorem. Dobrym sposobem jest też dodanie kilku sztuk do porannej owsianki. Posiłek dzięki temu będzie bardziej sycący. Są świetnym dodatkiem do ciast, a nawet mogą byś składnikiem spodu na tartę. Ciekawym pomysłem jest też rozdrobnienie migdałów i użycie ich jako zamiennika standardowej panierki z bułki tartej. W przypadku uczulenia na gluten zamiennikiem zwykłej mąki może być ta z migdałów. A dla osób z nietolerancją laktozy lub wegan dostępne jest mleko migdałowe.

Z pewnością warto więc jeść migdały. Dobrze kupować te paczkowane zamiast na wagę, bo można wtedy sprawdzić datę ich ważności. Poza tym migdały w paczce dłużej zachowują świeżość. Dodanie kilku sztuk codziennie do swojego menu pozwoli cieszyć się ich pozytywnym wpływem na zdrowie.