Migdały – właściwości i sposoby wykorzystania w codziennej diecie

Migdały, choć uważane są za orzechy,  w rzeczywistości wcale nimi nie są. Z całą pewnością jednak nie są przesadzone informacje o ich wyjątkowych właściwościach odżywczych i smakowych. Czym są migdały? Jakie ich zalety sprawiają, że warto sięgać po nie regularnie?

Czym są migdały i jakie są ich rodzaje?

Uważane za orzechy, są w rzeczywistości pestkami  owoców krzewu o nazwie migdałowiec pospolity. Jest to roślina spokrewniona z brzoskwinią i morelą. Migdałowce są uprawiane od stuleci, głownie w krajach śródziemnomorskich, Portugalii, Hiszpanii, a obecnie również w Kalifornii.

Najważniejszy podział migdałów  dotyczy ich właściwości spożywczych:

 – migdały słodkie – to te, które charakteryzuje delikatny, słodkawy smak i kremowa konsystencja. Zdrowe i pełne wartości odżywczych;

 – migdały gorzkie – niejadalne, ze względu na wysoką zawartość trującej dla człowieka amigdaliny.

W słodkich migdałach alkaloid ten zanika niemal całkowicie podczas dojrzewania owoców. Pomimo że niejadalne, migdały gorzkie wykorzystywane są na szeroką skalę w przemyśle kosmetycznym, a także do produkcji olejków zapachowych.

Jaki właściwości odżywcze mają Migdały – tanio kupisz na portalu bee.pl?

Jadalne, słodkie migdały są bogatym źródłem substancji odżywczych. Zawierają niemal 20 procent białka, nieco więcej węglowodanów oraz ponad 50 procent tłuszczów. Stanowią więc źródło wartościowych aminokwasów, nienasyconych kwasów tłuszczowych i węglowodanów złożonych. Poza tym migdały to prawdziwa bomba witamin i minerałów. Oprócz witamin z grupy B i magnezu, odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, znajduje się w nich witamina E, kwas foliowy, cynk, mangan, wapń i potas.

Jak wykorzystać w kuchni migdały?

Migdały kupować można zarówno w postaci całych, surowych pestek, jak i płatków oraz mąki migdałowej. Całe pestki można po prostu chrupać, jako zdrową przekąskę. Najlepsze są te bez dodatkowej polewy czekoladowej czy innych dodatków smakowych. Blanszowane migdały  krojone w słupki lub w postaci płatków stanowią idealny dodatek do pełnoziarnistych ciastek i innych deserów. Mąka migdałowa z powodzeniem zastępuje mąki ze zbóż w tradycyjnych naleśnikach. W sklepach nabyć można również pyszne masło migdałowe, które stanowić może alternatywę dla masła orzechowego lub popularnych kremów kanapkowych dla dzieci.